



For Position Green utviklet vi rapportdesign for den store årlige rapporten ESG100. Denne tar for seg hvordan de 400 største selskapene i Skandinavia og Europa justerer og tilpasser seg, etter at ESRS har blitt en obligatorisk standard for bærekraftsrapportering i EU.
Vårt fokus var å utvikle og etablere et rapportdesign med gode grafiske grep for å tilgjengeliggjøre og differensiere innholdet. Komplekse tabeller og tekstinformasjon er gitt et rent visuelt uttrykk. Bildekommunikasjon skaper tydelige kapitteldelere og underbygger det tematiske innholdet.
Position Green er en nordisk pioner innen bærekraft. Deres fokus er å revolusjonere hvordan selskaper driver bærekraftig virksomhet, ved å utvikle produkter og løsninger som forenkler det komplekse ESG-landskapet (miljø, sosiale forhold og selskapsstyring). Position Green samarbeider med kunder over hele verden for å gjøre endringer som påvirker både mennesker, planeten og selskapenes bunnlinje. Rapporten ble lansert i Oslo, der Position Green-teamet, sammen med flere bransjeledere og bærekraftseksperter, delte de viktigste innsikter fra den fullstendige ESG100-gjennomgangen.